سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حجاب تلالو شبنم برچهره گل

نظر مراجع عظیم‌الشان دربارة حجاب برتر

1- نظر رهبر حکیم و فرزانه

من می‌گویم چادر، هم بهترین نوع حجاب است و هم یک نشانه ملی ماست که هیچ منافاتی با هیچ نوع تحرکی از زن ندارد. اگر واقعا کار اجتماعی وکار سیاسی و کار فکری به معنای تحرک باشد، لباس رسمی زن می‌تواند چادر باشد که بهترین نوع حجاب است. البته می‌توان محجبه بود ولی چادر نداشت منتها همین‌جا هم باید آن مرز را پیدا کرد.

عده‌ای از چادر فرار می‌کنند به خاطر اینکه هجوم تبلیغاتی غرب دامن گیرشان نشود. اما از چادر فرار می‌کنند به آن حجاب واقعی بدون چادر هم رو نمی‌آ‌ورندچون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار می‌دهد.

تصور نکنید اگر مافرضاً چادر را کنار گذاشتیم آن مقنعه کذایی را.. درست کردیم دست از سر ما بر می‌دارند، آنها به این چیزهای قانع نیستند بلکه می‌خواهند همان فرهنگ منحوس خودشان را در اینجا مثل زمان شاه که زن اصلاً حجاب و پوشش نداشت عمل شود.

رضاخان این مرد قلدر نادان بی‌سواد آمد و خود را در اختیار دشمن قرار داد. یکباره لباس این کشور را عوض کرد، بسیاری از سنتهای مردم را تغییر داد، دین را ممنوع کرد...

شما ببنید در وضع امروز چقدر رسواست که یک پادشاهی یکباره لباس ملی یک کشور را عوض کند شما به اقصی نقاط دنیا مثل هند سفر کنید. ملتها لباس ملی خودشان را دارند وبه آن افتخار می‌کننند و از آن احساس سرشکستگی هم نمی‌کنند ولی آنها آمدند یکباره لباس ملی این ملت را ممنوع کردند. چرا با این لباس نمی‌شود عالم شد! و حال این که بزرگترین دانشمندان ایرانی که آثار آنها هنوز در اروپا تدریس می‌شود با همین فرهنگ، لباس و در همین محیط پرورش یافتند. مگر لباس چه تاثیری دارد؟

این چه حرف و منطق مسخره‌ای است که مطرح کردند؟ آنها لباس یک ملت را عوض کردند؟ چادر را از سرزنها برداشتند و گفتند با چادر غیرممکن است که زنی عالم و دانشمند بشود و در فعالیت اجتماعی شرکت بکند! سوال من این است که با برداشتن چادر در کشور ما زنها تا چه اندازه در فعالیتهای اجتماعی شرکت کردند؟ مگر در دوران رضاخان و پسرش فرصتی داده شد تا زنهای ما در فعالیتهای اجتماعی شرکت کنند.

زنهای ایرانی زمانی وارد فعالیت اجتماعی شدند و کشور را با دستهای توانای خود متحول کردند و مردهای این کشور را به دنبال خود به میدان مبارزه کشیدند که چادر سرشان کردند.

 

2- نظر سایر مراجع تقلید

...بی‌شک چادر حجاب برتر است.

حضرت آیه العظمی مکارم شیرازی

چادر حجاب پسندیده است.

حضرت آیه العظمی بهجت

چادر بهترین پوشش برای خانمها است چون تمامی مفاتن بدن را می‌پوشاند. خانمهای مسلمان باید آداب و سنن اسلامی را در لباس پوشیدن مراعات کنند و از تجدد گرایی مضر پرهیز کنند

 

 

 

حضرت آیه الله العظمی صافی گلپایگانی

سزاوار است خانمها از چادر استفاده کنند. چون چادر در کشور اسلامی ایران از مظاهر و شعائر اسلام می‌باشد و با حفظ این شعار رسمی سعی کنند بانوان محترم حرکت را خنثی کنند.

حضرت آیه الله العظمی فاضل لنکرانی

چادر حجاب برتر است و سزاوار نیست زنهای مومن بدون چادر وارد جامعه شوند.

نظر به اینکه چادر از جهات مختلف می‌تواند پوشش کاملی باشد به بانوان توصیه می‌گردد که چادر را به عنوان مهمترین نوع حجاب که شعار ملی و مذهبی ما است حفظ نمایند زیرا موجب وقار و سنگینی زن خواهد بود.

 

3- استفتاء دیگر

س- عده‌ای همراه با تبلیغات فرهنگی دشمن در روزنامه‌ها و سخنرانیهایشان می‌گویند: چادر مشکلی برای بانوان مکروه است و باید پوشش جدید مانند مانتو و کت و دامن با رنگهای متنوع جایگزین چادر مشکلی شود. آیا چنین حرفی و اقدامی صحیح است یا نه؟ خواهشمند است نظر شریفتان را مرقوم فرمایید.

ج- بسمه تعالی

این صحبت صحیح نیست، و بهترین حجاب پوشیدن چادر است، و چادر سیاه هم بی‌اشکال است.

 

 

 

مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری ولایت در جواب استفتای دیگری دربارة ورزش بانوان و حجاب فرمود:

اظهارنظر در مسائل دینی و احکام شرعی برکسانی که صاحب‌نظر نیستند جایز نیست، و بر مومنین واجب است در تمام احکام دینی به مراجع بزرگوار تقلید و اسلام‌شناسان مورد وثوق و اعتماد مراجعه نمایند.

بسمه تعالی

ج- چادر مشکلی بهترین نوع حجاب است و پوشیدن لباسهایی که جلب توجه کند حرام است.

حضرت آیه العظمی فاضل لنکرانی

بسمه تعالی

زن باید بدن خود را غیر وجه و کفین از نامحرم بپوشاند و نیز باید زینت خود را بپوشاند و لباسی که زینت حساب می‌شود باید آن را هم بپوشاند و با چادر بهتر می‌تواند بدن و زینت را بپوشاند و چادر سیاه مثل عبای سیاه کراهت ندارد.

حضرت آیه الله العظمی تبریزی

بسمه تعالی

ج- باتوجه به اینکه در حاصل حاظر رنگ مشکلی برای حفظ پوشش زنان بهتر است کراهت ان ثابت نیست.

بسمه تعالی

چادر مشکی برای خانم یک سنت شرعی و ملی است، وانگهی باید در حفظ آن کوشا باشیم، و اگر این گونه حرفها درست بود، علما و بزرگان و مراجع معظم تقلید و حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بهتر از دیگران می‌دانستند. مفید بودن خانمهای آنان به چادر مشکی یک امر ضروری است.

حضرت آیه الله العظمی مظاهری

بسمه تعالی

نظریة مذکور صحیح نیست و مفاسد بسیار دارد. متاسفانه در این زمان عده‌ای اصرار بر آشکار شدن مفاتن زن و خروج او از ستر و عفاف که حافظ شخصیت و ارزش و متانت اوست دارند مع‌الاسف می‌خواهند این امر را اسلامی جلوه دهند در حالیکه برخلاف اسلام است

حضرت آیه الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی

خواهران مسلمان توجه داشته باشند چادر وقتی ارزش واقعی خود را پیدا می‌کند که ضمن استفاده از چادر، از مقنعه و لباسهای آستین‌بلند و جوراب ضخیم برای خارج شدن از خانه و رویارویی با نامحرم استفاده کنند که خشنودی الهی نیز درآن است.

سوال:

وقتی به برخی از بانوان سفارش می‌شود که چادر سر نمایند، شروع به مذمت بعضی از زنان چادری می‌کنند و می‌گویند: چادریها خیلی بدتر از ما می‌باشند و..

جواب:

اولاً اگر چه تعداد کمی از زنان چادری با این که چادر دارند حجاب را کاملاً رعایت نمی‌کنند، ولی سخن ما روی این تعداد زنان نیست بلکه حرف ما روی اصل چادر است و آن این است که وقتی چادر درست سر شود در حالیکه مانتویی هم زیر آن پوشیده شده باشد و سائر موازین شرعی رعایت گردد بهترین نوع حجاب است.

و ثانیاً: این حرفها بهانه و توجیهی است برای فرار از چادر سرکردن و الا هر انسان عاقلی می‌داند در هر گروه و صنفی تعدادی بد هستند همانطوری که در قشر دکترها، روحانیون، نظامیان و کارمندان و... این تعداد وجود دارند. ولی نمی‌توان گفت: بنابراین کشور احتیاج به روحانی، دکتر، نیروی مسلح و... ندارد، زیرا اصل وجود روحانی و طبیب و نیروی نظامی برای وجود مملکت الزامی است.

سوال

‌آیا چادر مشکی سبب افسردگی روحی است؟

برخی می‌گویند اولاً چادر گران است و مانتو از نظر اقتصادی با صرفه‌تر است و ثانیاً: رنگ مشکی باعث به وجود آمدن انواع ناراحتیهای روانی و افسردگی می‌گردد. پس بهتر است چادر مشکی به چادر صورتی و زرد و قرمز تبدیل گردد.

جواب:

اولاً: وقتی یک زن چادری که در طول یک یا دو سال یک چادر بیشتر لازم ندارد با خانمی که بدون چادر هر هفته با یک نوع لباس و یک نوع رنگ با خرج کردن پول زیادی برای انواع آرایش بیرون می‌آید در نظر می‌گیریم به مراتب از نظر اقتصادی چادر با صرفه‌تر است. بلکه آن خانمهایی که دایم به چادر اشکال می‌کنند گاهی مانتوشان چندین برابر قیمت یک چادر است.

ثانیاً: مگر زن مسلمان چادری می‌خواهد همیشه چادر سرش نماید تا رنگ مشکی اثر منفی از جهت روانی و داشته باشد بلکه چادر را برای اوقات کمی که در بیرون از منزل هست استفاده می‌کند و در درون خانه و مکانی که نامحرم نیست می‌تواند از لباسهای خوشرنگ و مناسب استفاده کند و اسلام هم روی این موضوع تاکید نموده است.

ثالثاً: اگر رنگ مشکی اینقدر خطرناک است چظور شما در میهمانیها و پارتی‌های خصوصی خود تیپ مشکی می‌زنیدو

رابعاً: اگر این حرف شما صحت داشته باشد باید همه خانمهای بد حجاب و زنانی که از انواع لباسها و اقسام رنگهای شاد در خیابان استفاده می‌کنند و نظر مردان بالاخص جوانان لاابالی را به خود خیره می‌کنند باید از نظر روانی و روحی سالمترین زنان باشند و از نظر اجتماعی و اخلاقی و مشکلات خانوادگی مانند طلاق و... کمترین ناراحتی را نداشته باشند. در حالیکه آمار و حقایق در بین این خانمها غیر از این است و جوامع غربی باید شاداب‌ترین و سالمترین مردم را از نظر روحی و اخلاقی داشته باشند. در حالیکه همه می‌دانند و خود غربیها هم بارها اعتراف کرده‌اند که کشورهای غربی بالاترین آمار را از نظر مشکل اخلاقی و روحی در بین جامعه خود دارند.

خامساً: اگر رنگ مشکی این آثار منفی را دارد باید در آفریقا یک آدم سالم از نظر روانی پیدا نشودو در حالیکه مردم شریف و سیاه‌پوست آفریقا از جمله بلال حبشی موذن رسول‌خدا(ص) از نظر روانی و اخلاقی و صفا و محبت به مراتب بالاتر از مردم فرنگ و پیروانش هستند.

سادساً: اگر جه بعضی از رنگها بر بعضی دیگر برتری از جهات مختلف دارند. ولی تمام رنگها اعم از سفید و آبی و قرمز و سیاه نشانه عظمت و قدرت خدای تواناست. برهمین اساس قرآن کریم رنگ سیاه بعضی از کوهها را جزء آیات و نشانه قدرت حق تعالی می‌دانند. اگر رنگ سیاه به گمان شما این قدر از نظر روانی برای بشر خطرناک بود خداوندحکیم قسمتی از طبیعت و بعضی از انسانها و چیزهای دیگر را سیاه نمی‌آفرید و اگر حرف شما صحت داشت بایستی خداوندحکیم رنگ سیاه را از عالم می‌زدود. پس وجود آن نشانه زیبایی نظام آفرینش اعم از کوه و انسان و اشیاء دیگر است.

از همه مهمتر وقتی انسانی اطلاع از دین ورابطه مناسبی با آن و معنویت نداشت دچار جهل و تحت تاثیر تبلیغات دشمنان اسلام عزیز قرار می‌گیرد والا با این همه آثار و فواید حجاب بالاخص چادر اینقدر اشکال و سروصدا ندارد. و باید بدانیم ریشه تمام این مسائل دو چیز است. یکی عدم معنویت و نداشتن آگاهی از دین در بعضی از مسلمانان و دیگر آنکه دشمن می‌داند تا وقتی که این حجاب و چادر بر سر زنان و غیرت در بین مردان وجود دارد نمی‌تواند به آن اهدافش برسد.

 

 



نوشته شده در یکشنبه 91 بهمن 8ساعت ساعت 11:41 عصر توسط یکی از بندگان خدا| نظر بدهید

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin