سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حجاب تلالو شبنم برچهره گل

نمایش تصویر در وضیعت عادی

حجاب دختران از چه سالی لازم است؟

گاهی درکوچه و خیابان دیده می‌شود که دختر خانمی که سن او از شش الی هفت سال تجاوز نمی‌کند بدون پوشش همراه پدر و مادرش بیرون آمده است. و در بعضی از اوقات علاوه برآنکه پوششی ندارد، با پوشاندن لباسهای بسیار زیبا و رنگارنگ و با حالت و علاوه برآنکه پوششی ندارد، با پوشاندن لباسهای بسیار زیبا و رنگارنگ و با حالت و شکلهای مختلف به موها دادن نظر هر بیننده‌ای را به دخترک به آن کوچکی جلب می‌کند.

وقتی به پدر و مادر این دختر خانمها گفته می‌شود حداقل یک روسری سر دخترتان می‌کردید برخی در جواب می‌گویند: این هنوز نه سالش تمام نشده است.

چنین مادرانی گمان می‌کنند وقتی نه سال دخترشان تمام شد باید روسری و چادر سر او نمایند. در حالیکه وقتی نه سال تمام شد نماز و روزه براو واجب می‌شود و باید واجبات را انجام دهد و محرمات را ترک نماید. حتی اسلام عزیز می‌فرماید:

فرزندانتان را قبل از رسیدن به سن تکلیف به نماز و روزه در حد توانشان وادار نمایید تا قبل از رسیدن به بلوغ، احکام الهی را بیاموزند و روح و جسمشان آمادگی قبول تکالیف حضرت احدیت را داشته باشد.

و اما حجاب دختر بچه‌ها اولاً حجاب قبل از تکلیف یک نوع تمرین و عادت برای اوست و ثانیاً روش امامان معصوم(ع) را به ما نشان می‌دهد که لازم است دخترانمان را در این سنین بپوشانیم و اینک از باب تبرک به حدیثی توجه نمایید.

راوی می‌گوید:

زمانی چند تن از بنی‌هاشم امام رضا(ع) را به مهمانی دعوت نمودند. درخانواده آنها دختر کوچکی حضور داشت و آنان طبق معمول دختر را نزد خود نشاندن و مورد نوازش قراردادند بعد از آنکه دختر نزد امام(ع) آمد.

سال عن سنها فقیل: خمس فنحاها عنه

حضرت پرسید چند سال دارد؟ گفته شد پنج سال. بعد او را از محضر امام(ع) دور کردند.

فتاوای مراجع عظیم‌الشأن

س- برخی از مادران فرزندان دختر خود را که به حد بلوغ شرعی نرسیده‌اند با سر و روی برهنه در خیابانها و مجالس و حضور نامحرمان می‌آورند مستدعیست وظیفه والدین را در قبال فرزندان خود بیان فرموده و این بی‌اعتنایی چه صورت دارد؟

ج: کار صحیحی نیست و والدین موظفند دختر را از کودکی به رعایت حجاب و گریز از نامحرم عادت دهند و اگر در این امر مسامحه کنند و دختر را نسبت به نامحرم بی‌تفاوت نمایند در منعاصی دختر شریک هستند. در حدیث وارد شده که در مجلسی که حضرت رضا(ع) تشریف داشتند و عده‌ای نیز حضور داشتند دختربچه‌ای وارد شده حضار یکی یکی دختر را مورد نوازش قرار دادند تا به حضرت رضا(ع) رسید آن حضرت از سن دختر سوال کرد گفته شد پنج سال دارد، حضرت دختر را از خود دور کرد. رفتاری که دیگران کرده بودند ننمودند و عمل آن بزرگواری باید برای زن مسلمان سرمشق باشد.

                                            حضرت آیه الله العظمی صافی گلپایگانی

این کار ااشعه فاحشه است و حرام است.                 

                                                     حضرت آیه الله العظمی مظاهری

برپدر و مادر واجب است که فرزندان خود را با آداب و رسوم اسلامی و وظایف شرعی آشنا کنند و چنانچه موارد مذکور موجب تهییج و مفسده شود اگر چه بچه ممیز نباشد باید آن را بپوشانند و حفظ کنند که در آینده آلوده و بی‌بندوبار نشود.

                                                  حضرت آیه العظمی فاضل لنکرانی.

یکی از وظایف مهم پدر و مادر عادت دادن فرزندان به کارهای نیک و عادت دادن به ترک محرمات است مخصوصاً در احادیث آمده سن دختر که از پنج و شش گذشن لازم است حجاب را مراعات کند. نیز پدران و مادران او را بدون حجاب در انظار بیگانگان حاضر نکنند.

                                                              آیه العظمی نوری همدانی

 



نوشته شده در دوشنبه 89 خرداد 17ساعت ساعت 11:26 عصر توسط یکی از بندگان خدا| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin