سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حجاب تلالو شبنم برچهره گل

فعالیت زنان از نظر رهبر عظیم‌الشأن

اسلام با کار کردن زن نه تنها موافق است بلکه تا آنجایی که مزاحم شغل اساسی و مهمترین شغل او یعنی تربیت فرزند و حفظ خانواده نباشد، شاید لازم هم می‌داند. یک کشور نمی‌تواند از نیروی کار زنان در عرصه‌های مختلف بی‌نیاز باشد. اما این کار نباید با کرامت و ارزش معنوی و انسانی انسان زن منافات داشته باشد نباید زن را تذلیل کند. نباید زن را وادار به تواضع و خضوع کند.

تکبر از همه انسانها مذموم است مگر از زنان در مقابل مردان نامحرم. زن باید درمقابل مرد نامحرم متکبر باشند «فلا تخضعن بالقول...» این برای حفظ کرامت زن است.

 

وظیفه اصلی بانوان در کلام رهبر فرزانه

مساله خانواده بسیار مهم است یکی از مهمترین گروهها، در خانواده است. لذا توجه داشته باشید که در خانواده‌ها چه خبر است. خود شماها ببینید چه چیزی این نابسامانیها را به وجود می‌آورد و ریشه‌های آن را پیدا کنید. طرحهای بلند مدت بریزید تا آن نابسامانیها برطرف شود. مسالة مادری، مسالة همسری، مسالة خانه و خانواده از مسائل بسیار اساسی و حیاتی است. درهمه طرحهایی که ما داریم باید که خانواده مبنای اصلی باشد.

یعنی شما(بانوان) اگر بزرگترین متخصصین پزشکی یا در هر رشتة دیگر شوید اگر چنانچه زن خانه نباشید این برای شما نقص است شما می‌توانید زن خانه، یعنی کدبانوی خانه هم باشید.

مادر از هر سازنده‌ای سازنده‌تر و با ارزشتر است. بزرگترین دانشمندان ممکن است ابزار بسیار فوق‌ پیچیدة الکترونیکی یا موشکهای قاره پیما و وسایل تسخیر فضا را به وجود بیاورند ولی هیچ کدام از اینها اهمیت این را ندارد که کسی یک انسان والا به وجود بیاورد چنین کاری تنها از مادر ساخته است این، آن الگوی زن اسلامی است.

اگر چه خانواده از مرد و زن تشکیل می‌شود و هر دو در تشکیل و موجودیت خانواده موثر هستند، اما آسایش فضای خانواده و آرامش و سکوتی که در فضای خانواده وجود دارد به برکت زن و طبیعت زنانه است.

 

نظر امام خمینی(ره) درمورد بدحجابی

از جنایتهای بزرگی که به ملت ما شد... بانوان ما را ملعبه کردند بانوان ما را مثل عروسکها کردند. اینها می‌‌خواستند زن را مثل شیء مثل یک چیز، مثل یک متاع، به این دست و آن دست بسپارند.

زن هم باید از فساد اجتناب کند. زنها نباید ملعبة جوانهای هرزه بشوند. زنها نباید مقام خودشان را منحط کنند و خدای ناخواسته بزک کرده بیرون بروند و در انظار مردم فاسد قرار گیرند. زنها باید انسان باشند، زنها باید تقوا داشته باشند، زنها اختیار دارند، همان طوری که مردها اختیار دارند.

آنهایی که قصد دارند زنان را ملعبه مردان و ملعبه جوانان فاسد قرار بدهند، جنایتکار هستند. زنها نباید فریب بخورند. زنها گمان نکنند این مقام زن است که بزک کرده با سر باز و لخت بیرون برود، این مقام زن نیست، این عروسک بازی است نه زن، زن باید شجاع باشد. زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کند. زن آدم‌ساز است، زن مربی انسان است.

این جانب به زنان توصیه می‌کنم که رفتار زمان طاغوت را فراموش کنند وایران عزیز را که متعلق به خودشان و فرزندانشان است به طور شایسته بسازند.

دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره بدحجابی

آیا جنایتی از این بزرگتر نسبت به زن هست که زن را با آرایش، مد، و جلوه‌گری زیور‌آلات سرگرم کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند؟

امروز سرو سینه را از زیورآلات پر کردن و آرایش و مد و لباس را بت خود قرار دادن برای زن انقلابی مسلمان ایران ننگ است آن زنی که در پی این گونه چیزهاست از ارزش پایین برخوردار است طلا برای زن ارزش آفرین نیست بی‌اعتنایی به طلا ارزش آفرین است. مد برای زن ارزش آفرین نیست بی‌اعتنایی نسبت به مدهای دام‌گونه ساخته و پرداخته دشمنان برای زن ارزش است.

 

معنای آزادی غربی در کلام امام خمینی(ره)

آن آزادی که آنها برای مملکت ما می‌خواستند، آن آزادی بود که جوانهای پسر ما و هم جوانهای دختر ما را به تباهی بکشند. آن آزادی را آنها می‌خواهند که من از این تعبیر به آزادی وارداتی یا آزادی استعماری، یعنی یک آزادی که در ممالکی که می‌خواهند وابسته به غیر باشد. این آزادی‌ها را سوغات می‌آورند، هروئین آزاد مثلاً، مشروبات هم آزاد، محل فساد که می‌دانید آنطوری که می‌گفتند از تهران تا آخر شمیران صدها محل فساد به بدترین فساد... آنها که می‌گفتند و هی آزادی آزادی می‌کردند این معنا بود که مشروب فروشی بیشتر از کتابفروشی باشد. و مراکز فحشا بیشتر از مراکز علم باشد. جوانهای ما را بکشند به آن مراکز فحشا،...مغز(جوانی) که عادت کرد به فحشاء دیگر نمی‌تواند فکر کند که نفت ما را کی برد اینها می‌خواهند این طور باشد.

 

معنای آزادی غربی در کلام رهبر

رهبر عظیم‌الشأن انقلاب در این مورد فرمود:

آن چیزی که امروز به عنوان آزادی زن در دنیا و از سوی فرهنگ غربی پهن شده براین پایه است که زن را در معرض دید عموم قرار بدهد تا مردان از آنها تمتعات جنسی لذت ببرند و زنها وسیلة التذاذ مردان بشوند. آنها به این، آزادی زن می‌گویند. آیا این آزادی زن است؟! آن کسانی که در دنیای جاهل و غافل و گمراه غربی ادعا می‌کنند طرفدارحقوق بشر و حقوق زن هستند در حقیقت ستمکاران به زن هستند.

ما آزادی فساد و بی‌بند و باری و هرزگی و آزادی دروغ... که غرب پرچمدار و مرتکب آن بوده است صریحاً و قاطعاً رد می‌کنیم.

 



نوشته شده در یکشنبه 90 بهمن 2ساعت ساعت 6:5 عصر توسط یکی از بندگان خدا| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin