سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حجاب تلالو شبنم برچهره گل

نظر بازیگران سابق سینما و گویندگان تلویزیون در مورد حجاب

آنهایی که با سینما آشنایی دارند می‌دانند که بیشترنی فیلمهای عربی در مصر ساخته می‌شود و بیشتری این فیلمها در ابتذال، وقاحت و فساد و نیز کیفیت پایین هنری شهرت دارند. نقش زن در فیلمهای آنچنانی، نیازی به تشریح ندارد و همه می‌دانند که زن دراین گونه فیلمها، بجز اهداف شیطانی، وسیلة سودجویی و پرفروش کردن فیلم می‌باشد.

در سالهای اخیر گروهی از بازیگران زن مصری این واقعیت را درک کرده‌اند که بازیچة دست تولیدکنندگان و ابزار سودجوییهای یغماگران شده‌اند و از سویی، براثر موج اسلام گرایی، انوار حیات آفرین آیین محمدی(ص) بر دلهایشان تابیده است. و به هدایت الهی راه یافتند. از این رو با شهامتی خالصانه به دامن اسلام وارزشهای گرانقدر آن بازگشتند، از گذشتة خود توبه کردند و از هنرپیشگی دروغین کناره گرفتند.

اینک توجه شما را به مصاحبه‌هایی که تنی چند از آن بانوان محترم- که قبلاً اصطلاحاً هنرپیشه سینما یا خواننده و یا گوینده تلویزیون بوده‌اند و اکنون به حجاب روی آورده‌اند جلب می‌کنم.

 

1- «کاملیا العربی»

به محلة المعادی به دارالایتام رفتیم تا با گیونده و مجری سابق، «کاملیاالعربی» ملاقات کنیم. وی مدتی است از تلویزیون استعفا داده و محجبه شده است. تنها به حجاب بسنده نکرده، بلکه نقاب(پوشیه) هم می‌زند. از وی سوال شد که قبل از استعفا از تلویزیون چه احساسی داشتید؟ گفت: استفاده از حجاب و ظاهر نشدنم در تلویزیون از دو ماه پیش آغاز شده است. در این مدت، هیچ احساس ناراحتی نداشتم بجز محروم شدن از کودکان تلویزیون، زیرا کودکان را بسیار دوست می‌دارم و این احساس من قابل توصیف نیست. مشیت خداوند براین قرار گرفت که بهتر از بچه‌های تلویزیون را به من ارزانی داشت. شصت کودک به من عطا فرمود که بجز خدا هیج کس دیگری را ندارند. خداوند بهتر و جاودانه‌تر از تلویزیون برای من اختیار کرد.

پوشیده نباشد که انتخاب و اختیار بسیار دشوار بود، ولی وقتی حجاب را انتخاب کردم تصمیم گرفتم بخوانم و بفهمم و خداوند نیز برایم خیرخواست. در سالهایی که با حجاب شدم به کتابهای دینی روی آوردم. کتابخانة من قبلاً پر از قصه و داستان بود، اما اکنون مملو از کتابهای دینی، تفسیر قرآن کریم، ریاض‌الصالحین، احادیث قدسی و کتابهای دیگر است. از آنها بهرةزیادی برده‌ام و ایمانم به خداوند استوارتر شده است. از این کتابها بدون معلم، فقه و شریعت را آموختم تا اینکه موعد تصمیم گرفتن فرا رسید.

در پاسخ به این سوال که فکر برگشت، به سرت می‌زند؟ گفت: هرگز!

 

2- «ام کریم»

«هال الصافی» که روزگاری از ستاره‌های مشهور رقص شرقی بود هم اکنون در خانه خود به امور همسر و فرزندان و عبادت مشغول است.

در نخستین ملاقاتی که با وی داشتم، گفت: هاله‌الصافی نام حقیقی من نیست، بلکه نام هنری من بوده است که در طول دوران هنری‌ام مرا به آن نام می‌شناختند. من هم اکنون از آن اسم و آن مرحله از زندگی، رهایی یافته‌ام و با آن هیچ رابطه‌ای ندارم. من آن اسم را فراموش کرده‌ام و امیدوارم همه آن را به فراموشی بسپارند.

چه وقت تصمیم گرفتی از رقص کناره‌گیری کنی و با حجاب شوی؟

تقریباً از پنج سال پیش این تصمیم را گرفتم.

چگونه تصمیم گرفتی؟

صبح یکی از روزها در خواب دیدم که از نزدیک یکی از مساجد عبور می‌کنم و من می‌ترسیم وارد مسجد شوم، زیرا لباسی شرعی در تن نداشتم. ناگاه مردی عبای خود را کند و مرا با آن پوشانید. آنگاه وارد مسجد شدم و نماز خواندم. از خواب که بیدار شدم برخواستم، غسل کردم، وضو گرفتم و نماز خواندم.

مدت یک هفته با کسی صحبت نکردم. از آن پس نمازهای خود را ادا می‌کردم. احساس می‌کردم قلبم لبریز از ایمان و هدایت شده است. لذا رابطه خود را با هنر قطع کرده و به همراه همسرم فریضة حج را انجام دادم.

عکس العمل خانواده‌ات در این تصمیم چه بود؟

تمام افراد خانواده، مادرم، همسرم و دخترم از گرفتن این تصمیم خوشحال شدند. همه مرا تشویق کردند و کنار من قرار گفتند. علی‌رغم اینکه آنها توبه مرا جدی نمی‌گرفتند و گمان می‌کردند که کار من در اثر خوابی است که دیده‌ام و پس از یکیدوهفته، پایان خواهد یافت و مجدداً به کارم برخواهم گشت. ولی وقتی اصرار مرا برتوبه و جدیت در آن را مشاهده کردند نسبت به توبة من، باور پیدا کردند، به ویژه پس از آنکه تصمیم گرفتم با شوهرم که بهترین مشوق من بود به حج بروم.

 

3- «شیخه شمس»

هنگامی که هنر پیشه بودم احساس کردم زیبایی من تنها چیزی است که در یک نمایش می‌خواهند از آن بهره‌برداری کنند. لذا نقشهایی را که برمبنای زیبای من به من واگذار می‌شد آن را نمی‌پذیرفتم از این رو کاهش یافت تا آنکه یک بار هنرپیشگی را رها کردن و محجبه شدم.

سوال شد: آیا دشواریهایی در کناره‌گیری و محجبه شدن برایت پیش نیامد؟

گفت: خدا را شکر که زندگی خانوادگی من از هر گونه دشواری خالی بود و در تعهد به تعالیم خداوند و اجرای آنچه که درکتاب مجید و سنت مصطفی(ص) آمده بحمدالله هرگز با دشواری روبرو نبوده‌ام.

 

4- عفاف عبدالرزاق، گوینده با حجاب تلویزیون

او که قبلا گویندة تلویزیون بود می‌گوید خداوند به انسانها نیروی عقل را عطا کرده تا به وسیلة آن به طور صحیح بیندیشند. من پس از انجام حج عمره، در سال جاری بدون هرگونه فشاری، حجاب را اختیار کردم. حجاب من نتیجة اندیشه و تفکری بود که دراین زمینه داشته‌ام. ناگفته نماند که فریضه حج را نیز انجام داده‌ام و چندین بار به عمره رفته‌ام. من از کودکی متدین بودم و در خانواده کاملاً معتقد بزرگ شدم.

 

5- معبود مردم، عابد خدا شد

هنرپیشه و خوانندة بزرگ، «شادیه» راه ایمان را پیموده است. وی در برابر شیخ محمدمتوالی الشقراوی نشست تا دست او را بگیرد و او را توجیه وارشاد کند و به سوی صراط مستقیم هدایتش کند. این موضوع بعد از آواز دینی او، «خذبیدی» که آخرین و صادقترین آوازهای وی درتمام زندگی او بود، انجام پذیرفت. و خداوند دعای او را مستجاب کرد. پس از آن شادیه، پیشنهادهای فریبندة بسیاری را رد کرد. او پس از انجام مراسم حج و محجبه شدن، حتی از یک میلیون پوند مصری که به وی پیشنهاد شده بود تا برای یک بازی دیگر به روی سن تماشاخانه برود، گذشت و خودداری نمود. «شادیه» از تمام آنچه او را گذشته مربوط می‌ساخت، رهایی یافت؛ حتی لباسهای قدیمی و فیلمها و نوارهای آواز خود را دور ریخت و به جای آن، کتابخانه قرآن و نوارهای تلاوت قرآن مجید جایگزین کرده است.

«شادیه» از معبود مردم بودن، به عابد خدای عظیم شدن مبدل گردید. حاجیه شادیه دو سال قبل از یک مسجد در زمینی به سماحت 500مترمربع که ملک وی بود بنا نمود. مسجد با یک حصار کم ارتفاع احاطه شده و دارای دو ورودی است: یکی برای مردان و دیگران برای زنان. و در آن مسجد جمعیت بسیاری برای حفظ قرآن کریم وجود دارد. همچنین درمانگاههایی برای معالجة بیماران بی‌بضاعت ایجاد کرده است.

 

 



نوشته شده در جمعه 91 تیر 9ساعت ساعت 5:45 عصر توسط یکی از بندگان خدا| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin