سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حجاب تلالو شبنم برچهره گل

نمایش تصویر در وضیعت عادی

 

نظر دانشمندان و هنرمندان غیرمسلمان در مورد حجاب

1- «نظر خانم ساچیکو موراتا» از ژاپن

وی اهل هوکائیوی ژاپن است که بعد از خاتمة تحصیلات به دانشکدة حقوق دانشگاه چلیا در رشتة حقوق قضایی راه یافت و موفق به دریافت مدرک لیسانس شد و بعد از آن، برای تحقیق در زمینة فقه اسلامی به ویژه فقه جعفری به ایران آمد و در دانشگاه الهیات و معارف اسلامی به اخذ دکترای الهیات نایل گردید. وی با اینکه با زبان عربی و فارسی آشنایی نداشت، در اثر جدیت با این دو زبان هم آشنا شد تا توانست دکتاری الهیات را کسب نماید.

ایشان بودایی مذهب و همسرش مسیحی است و احتمالاً بعد از انقلاب اسلامی مسلمان شده است. وی در مصاحبه‌ای به سوالات بسیاری پاسخ داد که ما دو سوال آن را در اینجا می‌آوریم.

خبرنگار: بنظر شما حجاب یعنی چه؟ شما محجوبه بودن خانمها را ترجیح می‌دهید یا مکشوفه بودن را؟

«خانم ساچیکو مورآتا: حتما محجوبه بودن را ترجیح می‌دهم و حد معقول پوشش را می‌پسندم، زیرا لطف زن به محجوبه بودن اوست. اصولاً طبع هر انسانی طالب کشف تنوع‌هاست. وقتی زنان به شکل امروزی مکشوفه باشند، چیزی برای جلب توجه مرد باقی نمی‌گذارند.

هر چیز با اهمیتی وقتی چندین بار رویاروی قرار گیرد، اهمیت خود را از دست می‌دهد و این موضوع در تحکیم روابط زناشویی نقش بسیار مهم و موثری دارد. در مغرب زمین که زنها قیود را گسسته‌اند و انواع لباسهای کوتاه و زننده می‌پوشند، روابط زناشویی آنان از کمترین استحکامی برخودار نیست.

خبرنگار: وضع زنان ایران درچه پایه‌ای قابل قیاس با زنان ژاپن است؟

- زنهای ژاپنی در هر موقعیت تحصیلی که باشند کار در خانه را ترجیح می‌دهند. فرزندانشان را خود تربیت می‌کنند وبرای مردان خود نیز احترام فوق‌العاده‌ای قائل هستند. اصولاً حفظ و سلامت بزرگترها، یکی از وظایف اخلاقی مردم ژاپن است و این مولود تعلیمات مذهبی است که بازهم در ژاپن از مقام و موقعیت خاص برخوردار است.

 

2- خانم گاندی می‌گوید:

«ای زنان! اگر آرایش کردن شما تنها به منظور جلب شهوت مرد است، از این کار خودداری کنید و زیربار چنین خفت و خواری نروید.»

 

3- نظر آلفرد هیچکاک:

«هیچکاک» فیلمساز مشهوری است. وی می‌گوید: «من معتقدم که زن هم باید مثل فیلمی پرهیجان باشد. بدین معنی که ماهیت خود را کمتر نشان دهد و برای کشف خود، مرد را به نیروی تخیل و تصور زیادتری وادارد. باید زنان پیوسته برهمین شیوه رفتار کنند. یعنی کمتر ماهیت خود را معرض نمایش قرار دهند نشان دهند و بگذارند مرد برای کشف آنها بیشتر به خود زحمت بدهد. زنان شرقی تا چند سال پیش به خاطر حجاب و نقاب و روی بندی که به کار می‌بردند خود به خود جذاب می‌نمودند و همین مساله، جاذبة نیرومندی بدانها می‌داد. اما بتدریج باتلاشی که زنان این کشورها برای برابری با زنان غربی از خود نشان می‌دهند؛ حجاب و پوششی که دیروز بر زن شرقی کشیده شده بود، از میان می‌رود و همراه آن از جاذبة جنسی او هم کاسته می‌شود».

 

4- برتراند راسل می‌گوید:

« از لحاظ هنر، مایه تاسف است که بآسانی به زنان بتوان دست یافت و خیلی بهتر است که وصال زنان دشوار باشد، بدون آنکه غیرممکن گردد.»

 

5- ویل دورانت می‌گوید:

«آنچه بجوییم و نیابیم عزیز و گرانبها می‌گردد. زیبایی به قدرت میل بستگی دارد و میل با اقناع و ارضا، ضعیف و با منع و جلوگیری، قوی می‌گردد.

خودداری از انبساط و امساک در بذل و بخشش، بهترین سلاح برای شکار مردان است. اگر اعضای نهایی انسان را در معرض عام تشریح می‌کردند، توجه ما به آن جلب می‌شد، ولی رغبت و قصد به ندرت تحریک می‌گردد. مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیاست و بی‌آنکه بداند، حس می‌کند که این خودداری ظریفانه از یک لطف و رقت عالی خبر می‌دهد.»

 

6- توصیه چارلی چاپلین به دخترش:

وی که یکی از بازیگران مشهور جهان است درنامه‌ای به دخترش می‌نویسد:

«برهنگی بیماری عصر ماست و من پیرم. شاید حرفهای خنده‌آور می‌زنم، اما به گمان من تن عریان تو باید مال کسی باشد که روح عریانش را دوست داری»

 

7- جودیت میلر:

خبرنگار روزنامه نیویورگ تایمز طی مقاله‌ای با عنوان «زنان در آغوش اسلام امنیتی تازه می‌یابندی با اشاره به گرایش روز افزون زنان مسلمان به حجاب می‌نویسد: چه چیزی این بازگشت را میسر ساخته است؟ بازگشتی که به معنای واقعی در آزادیهای شخصی و سیاسی صورت گرفته است؟

پاسخ آن در ارمغانهاست که اصول گرایان اسلامی به روح و روان جامعه مدرن خاور میانه و به زن و مرد آن تقدیم کرده‌اند.

پوشش(حجاب) برای زن این امکان را فراهم ساخته که در شهرهای شلوغ بتواند براحتی فعالیت کند و از مزاحمت مردان جوان و نوجوانانی که در جستجوی کار از اطراف و اکناف کشور به پایتخت سرازیر شده‌اند درامان بماند.

این لباس یک پیام غیرقابل تردید به اطرافیان می‌فرستد. حجاب می‌گوید: این زن نجیب است. با او کار نداشته باشید. و به وی اجازه می‌دهد بدون اینکه مورد آزار جنسی قرار گیرد در اتوبوسهای شلوغ شهر سوار شود.

 

8- رئیس انستینتو تعلیم و تربیت آلمان:

حضور مجزای دختران و پسران در کلاسهای درس مخصوص در دوره ابتدایی می‌تواند در یادگیری دختران تاثیر بسزایی داشته باشد. و در پی تحقیقات اسنتیتو پژوهشی پلانک آلمان میل و رغبت دختران برای یادگیری روش مخصوص علوم ریاضی در کلاسهای مختلط رضایتبخش نیست.

نیویرک- خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از روزنامه لوس آنجلس تایمز می‌گوید:

این روزنامه طی مقالاتی می‌نویسد:

برای پیروان و عمل کنندگان به اصول مذهبی سیک، یهودیت، ارتدکس و اسلام، لباس، تنها مساله راحتی و ذوق و سلیقه نیست بلکه بیانگر گستردگی عقیده مذهبی آنهاست.

مذاهب خاصی وجود دارند که حد اعلای عفت را پوشش می‌بینند. اما این موضوع به هیچ وجه نباید به معنای یکنواختی، کسل کنندگی و شلختگی تلقی شود در حال حاضر پیروان این مذاهب قوانین مذهبی خود را با مد درهم می‌آمیزند.

نویسنده این مقاله ضمن گفتگو با چند نفر از جمله خانم «شمیم شیخ» که آموزگار است به نقل از او می‌نویسد:

باید زیباییهای خود را بپوشانیم تا سبب جلب توجه نادرست نشویم. ما نیز مدهای زیادی داریم و آن را در مقابل خانمها و شوهرانمان ارائه می‌کنیم.

 

9- هشدار اسقف اعظم انگلیس:

(دکتر جورج کری) اسقف اعظم انگلیس نسبت به انحطاط اخلاقی در میان جوانان این کشور هشدار داد و از بی‌توجهی سیستم آموزشی این کشور به دروس مذهبی انتقاد کرد و گفت:

«این اعتقادات مذهبی در انگلستان به عنوان یک سرگرمی در افکار عمومی جای گرفته است. و برنامه‌های مذهبی مدارس به عنوان یک بخش اضافه نه اصلی مطرح است و بعد ایشان خواستار بازگشت به ارزشهای مطوح در ده فرمان الهی و رعایت بیشتر موازین ارزشمند اخلاقی شد.

 

10- گزارشی از رادیو فرانسه:

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و به نقل از رادیو فرانسه:

در ویرجینیای آمریکا طرحی در سال سوم راهنمایی برای جدا کردن دختران از پسران در کلاس درس در دست آزمایش است. چون آموزگاران پی برده‌اند که دختران بخصوص در ریاضیات و علوم بدون حضور پسران راحت‌تر به نظر می‌رسند.

به گفته آموزگاران، دختران در کلاسهای مختلط برای آنکه مورد تمسخر و انتقاد پسرها قرار نگیرند کمتر در بحثها شرکت می‌کنند. در حالی که در غیاب پسرها بهتر و راحت‌تر به سوالات جواب می‌دهند. ظاهر نتایج اولیه این آزمایشها رضایت‌بخش بوده است.

به گفته آموزگاران بخصوص دختران خجول در کلاسهای دختران راحت‌تر هستند، اما انجمنهای متعددی از جمله انجمن ملی زنان آمریکا با این طرح به مبارزه برخاسته است و آن را جدایی و تبعیض جنسی فاحشی می‌داند.

 



نوشته شده در چهارشنبه 91 فروردین 16ساعت ساعت 1:23 صبح توسط یکی از بندگان خدا| نظر بدهید

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin